"" Purple Area: På spaning i London, Zara och Habitat..

fredag, november 03, 2006

På spaning i London, Zara och Habitat..




Under min Londontrip så kollade jag in lite inredningsbutiker, bl a Zara Home på Regent street som satsade mycket på badrumsdetaljer såsom doftljus för badet, tvålar, handdukar, set för tvål-tandborste m m. Det var mycket beige och brunt som grund med mycket starka färger som orange, rosa, mörkt lila och grönt som detaljfärger. De hade en avdelning med sängkläder med jättesnygga lakan och kuddar. Det är ju inte riktigt våra mått men det var verkligen snyggt. Hela butiken kändes hemtrevlig med mycket höstmys. De har en jättesöt avdelning för barn med mycket klara glada färger. Klicka in på hemsidan och titta.
Nästan vägg i vägg ligger Habitat som har en betydligt mer minimalistisk framtoning. De hade mycket juldekorationer för den som inte gillar alltför mycket krussidull t ex den här julgranen. Stora stearinljus (ca 30cm) i form av granar verkade vara populära. De hade också mer stora möbler och jag blev lite förtjust i den här sängen som heter Hana och som de bäddat upp med massor av turkosa kuddar. Jättesnyggt. (Tyvärr blev jag lite förskräckt efter Hempels tillslag över mitt fotogaferade så jag kom mig inte för att ta bilder inne i affärer, vilket jag lite ångrar nu - får väl tuffa till mig till nästa gång). Habitat hade också mycket stora rejäla vaser som jag inte tycker att vi har så mycket av hemma. De hade en jätteavdelning med porslin och glas, men det var inget speciellt annorlunda. Det som förvånade mig lite var att de hade en hel egen avdelning för planscher och tavlor vilket man inte ser så mycket av i Sverige längre. (Alla bilder här från Habitat).

1 kommentar:

Anonym sa...

jaaaaaaaa, den turkosa vasen såg jag på deras hemsida och den är ju så snygggggggg!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...